Sklepy internetowe hurtownie, B2b Wrocław

Sklep internetowy dla hurtowni czyli tzw. system B2B jest szczególnym przypadkiem sklepu internetowego. W przeciwieństwie do sklepu detalicznego cechuje się zazwyczaj trzema utrudnieniami:

  • bardzo dużą liczbą produktów,
  • częstymi aktualizacjami danych,
  • dużym ruchem.

Nie każdy wykonawca sprosta powyższym utrudnieniom. Co gorsza nie każdy sobie zdaje z nich sprawę i podchodząc do projektowania systemu, zakłada te same założenia jak dla sklepu detalicznego. Co w efekcie może się skończyć wydłużeniem czasu wykonania lub nawet porażką. Projektując sklep dla hurtowni trzeba zawsze mieć z tyłu głowy aspekty wydajnościowe. Duża liczba produktów i aktualizacji już sama w sobie generuje duży ruch i obciążenie serwerów. Pominięcie tego aspektu może spowodować już na start braki w zasobach i zbyt wolne działanie systemu.

Integracje z systemami magazynowymi

Wyobraźmy sobie sytuację w której hurtownia ma 150 000 tysięcy indeksów. Do obsługi takiej liczby towarów jest zaangażowany cały zespół, dbający o wprowadzanie nowych towarów, dodawanie zdjęć, zmiany. Wprowadzanie takiej ilości towarów osobno w dwóch miejscach, czyli sklepie internetowym i systemie erp, było by skandalicznym marnotrawstwem czasu i pieniędzy. Jedynym rozwiązaniem jest połączenie za pomocą SOAP lub REST sklepu z systemem erp. Ważne jest także żeby komunikacja była oparta o zdarzenia rzeczywiste, czyli jeśli pracownik magazynowy przyjął dostawę i zmienił stan danego produktu, musi się ten stan również natychmiast zmienić na sklepie internetowym. Podobnie jest z zamówieniami w sklepie. Muszą trafiać w przeciągu ułamku sekundy do systemu erp, gdzie mogą zostać obsłużone przez pracowników jak również zdejmować ze stanu zamówione towary. Wykonujemy integracje z dowolnym systemem magazynowym, w szczególności z : Subiekt, Sap, Enova.

Integracje z systemami zewnętrznymi

Żeby rozszerzyć sprzedaż można wykorzystać do tego zewnętrzne platformy typu marketplace, tj. allegro, ebay, empik, emag, carefour, baselinker itd. Proces sprzedaży na tych platformach może być całkowicie zautomatyzowany, tak żeby aktualizacja produktów i zbieranie zamówień nie wymagało żadnej dodatkowej pracy człowieka. Zamówienia z marketplace po prostu pojawiają się w systemie erp. Dla większych klientów detalicznych, wystawia się tzw. Api, dzięki któremu mogą pobierać ofertę hurtowni oraz składać zamówienia w czasie rzeczywistym. Jest to dużym udogodnieniem dla klientów i przyspiesza proces obsługi zamówień.

Nietypowa funkcjonalność sklepu

W przypadku hurtowni gdzie mamy do czynienia z wysokim stopniem skomplikowania procesu przepływu informacji i z wysokim stopniem indywidualizacji tego procesu. Z tego powodu rozwiązania „gotowe” nie są w stanie sprostać wymaganiom stawianym przez klientów hurtowych. Jedynym wyjątkiem jest sklep Magento, który dzięki swojej specyficznej architekturze pozwala na dowolne modyfikacje funkcjonalności, jednocześnie bez konieczności zmian w kodzie. A gdzie nie można zastosować Magento, tam należy wykonać w pełni dedykowany sklep dla hurtowni. Wtedy podchodzimy do tego jak do projektowania dowolnej aplikacji internetowej i ograniczeń nie ma żadnych.